niedziela, 12 maja 2013

Piramida zdrowego żywienia - dla młodzieży



Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie.
Bądź codziennie aktywny fizycznie - ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę.
Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie piramidy (na dole).
Spożywaj codziennie przynajmniej 3-4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery.
Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy - mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych.
Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce.
Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych.
Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów.
Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę.
Pij codziennie odpowiednią ilość wody.

*

DODATKOWE INFORMACJE 
( W TRAKCIE TWORZENIA ODNOŚNIKÓW)


WODA 


1 komentarz:

  1. Niby każdy to wie a trzeba ciągle przypominać :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń